Martin Greve Culmsee

Vem är du?

Jag är en gift fembarnsfar som är född och uppvuxen i Vingåker. Har mina föräldrar boendes här fortfarande och bor själv i en villa med min familj.


Har åkt skateboard sen 1998 och är idag ordförande i Vingåkers skateförening och kämpar för att barn och unga ska ha en meningsfull fritid.


Är en utbildad snickare som har vidareutbildat mig till byggledare och jobbar idag inom Region Sörmland.

Varför är du engagerad i Vingåkers kommunpolitik?

Jag började engagera mig i Vingåkers kommunpolitik via skateföreningen, jag kom på några möten och presenterade föreningen och arbetet vi höll på med och då fick jag en inblick i vad Vingåkerspartiet jobbade med för frågor.


Där och då fick jag upp ögonen att jag kunde vara med och kanske göra skillnad för samhället till det bättre då jag märkte vilket arbete de la ner för samhällsfrågor.

Varför Vingåkerspartiet?

Vingåkerspartiet är det parti som endast jobbar för Vingåkers medborgares bästa.


Det är inte styrt av något annat parti vilket gör att vi kan samarbeta med andra partier och jobba för det som är bäst för samhället.


För mig var det en självklarhet att välja Vingåkerspartiet för att mina barn går i flera skolor här och mina föräldrar lever som pensionärer i samhället och min fru jobbar inom kommunen så då vill jag vara med och påverka till det bättre för mina när och kära men framförallt för medborgarna i Vingåker.

Mail: