Irené Sandqvist

Vem är du?

Uppvuxen i Strängnäs kommun och har bott i Vingåkers kommun sedan 1994 (32 år).

Varför är du engagerad i Vingåkers kommunpolitik?

Jag började engagera mig politisk för jag vill vara med och påverka istället för att bara klaga på vad jag ansåg vara fel.

Varför Vingåkerspartiet?

Jag tycker att Vingåkerspartiet (ViP) är det enda partiet i kommunen som inte styrs från riks.


Vilket gör att vi kan samarbeta med alla andra partier för det som vi anser är mest gynnsamt för just Vingåkers kommun.


ViP tar också på stort allvar vad medborgarna förmedlar till oss. Därför var det ett självklart val att ansluta till ViP.

Mail: